nedelja, 13. junij 2010

29. Maraton Franja BTC City

Na zgodovinski dan, ko je Slovenja dosegla svojo prvo(in upajmo, ne zadnjo) zmago na svetovnem prvenstvu v nogometu, in je Janez Brajkovič(nič manj zgodovinsko!) osvojil prvo mesto na prestižni kolesarski dirki Critérium du Dauphiné ter s tem dosegel prvo("tapravo") slovensko zmago za UCI ProTour, sem tudi sam na kolesarskem maratonu Franja dosegel novo osebno zmago. Ponovno nas vreme ni pustilo na cedilu, tako da smo imeli lep, vroč in rahlo vetroven poletni dan, odličen za kolesarjenje.


Rezultat: z bruto časom 3h:44':05" sem se v absolutni razvrstitvi uvrstil na 159. mesto od 1624(148. neto) oziroma 33/276 (32. neto) v kategoriji.

Podrobnejši pregled (Garmin Connect):

(*Vzpon na Kladje = Kladje - Cerkno ** Čas se začne meriti na uradnem štartu na Brezovici, cca.: 15Km)
Faza Čas Mesto
(Abs/Kat)
Lanski čas Razlika
(Abs/%/Mesto)
Cerkno 1h:38':26" 193/42 1h:43':33" -5':07" /4.9% / -148
Kladje 2h:03':46" 187/43 2h:10':11" -6':25" /4.9% / -132
Vzpon na Kladje 25':20" 182/37 26':38" -1':18" /4.9% / -117
Vodice 3h:14':29" 166/36 3h:23':10" -8':41" /4.3% / -139
Cilj BTC (netto) 3h:43':48" 148/32 3h:54':11" -10':06" /4.3% / -144













Po tem ko je ura zvonila ob 7:00AM in sem 20 minut kasneje le zapustil mehko ležišče ter se dokončno predramil s pravo črno kavo in zajtrkom, sem se okoli 8:25AM že nahajal v gneči na štartu.

Začetek dirke je bil tudi letos zelo stresen. Kmalu po odhodu iz BTC-ja, nekje na Kajuhovi, sem že zaslišal značilen glasen pok, ko nekomu predre zračnico. Pri tem sem seveda takoj pomislil: "da bi le (ponovno)šlo brez tehničnih težav in drugih nesreč/poškodb", saj ti taka stvar, v najboljšem primeru, takoj pokvari načrte in uvrstitev. Zaradi del v središču Ljubljane je letos trasa malenkost spremenjena, namesto preko Tromostovja, Ljubljanico prečkamo preko Zmajskega mostu. Vendar pa na rezultat to ne vpliva, saj se tekma dolga tako "le" 144 (uradno: 141) Km, enako kot lani začne šele na Brezovici.

Preko Slovenske, Šubičeve in Tivolske se pripeljemo na Tržaško, kjer se zaradi neprestanega pospeševanja in zaviranja v skupini, večinoma vozim po kolesarski stezi. Tam se zgodi tudi prva večja(?) nezgoda, saj se zasliši močan tresk, kot bi nekdo trčil v avto ali neko večjo površino, videl pa (na srečo)nisem ničesar. Karavana nemoteno nadaljuje naprej za avtomobilom organizatorja.

Čeprav se po letečem štartu kolona nekoliko razpotegne, pa do Vrhnike vse skupaj še vedno poteka v veliki gneči po celotni širini ceste. Na cca.: 28(uradno 13). Km je prva selekcija imenovana: "vrhniški klanec". Po le-tej se kolona razbije na več skupin, sam pa pristanem v 2-3 večji skupini, ki gre potem naprej skupaj vse do začetka glavnega vzpona na Kladje v Cerknem. Tam, na 82(uradno:67). Km, imam za takrat vodilnim že 3':20" zaostanka, ki pa bi ga lahko zmanjšal le z ustreznim "prerivanjem" na začetku, ko bi moral v prvi klanec začeti bolj od spredaj in tako uloviti hitrejšo skupino, ki bi jo bil vsekakor sposoben držati.

Vmes je seveda še atraktiven spust iz Godoviča v Idrijo, ki na srečo ni postregel s kakršno koli drugo "spektakularnostjo", kot pa s čudovito scenografijo. Pred tem sem tudi že zaužil prvi gel, s seboj pa sem potem imel še dva, saj sem se letos na zagotavljanje energije in hidracije precej bolje pripravil. Ker je bilo napovedano (in nato CELO uresničeno!) zelo vroče vreme, med dirko pa se ne gre preveč ustavljati, sem, poleg dveh bidonov, s seboj v zadnjih žepih kolesarskega dresa vozil še dve plastenki, eno z vodo in drugo z izotoničnim napitkom. Pred začetkom vzpona sem ju izpraznil in odvrgel, pri tem pa seveda v duhu akcije OSVED pazil, da jih bo kasneje nekdo tudi pobral.

V klanec začnem odločno a po pameti, tako da mi vse do vrha uspe držati konstanten tempo oz. nivo zaznanega napora (RPE) in srčni utrip v okolici 170 udarcev/minuto ter malo čez. Kljub temu pa se mi od treh deklet v naši skupini, kar dve počasi odmikate iz vidnega polja, na koncu pa jih celo 5, doseže boljši čas 7 Km dolgega vzpona (AVG=6.3%; MAX=10%). Z eno od njih sem nekaj časa vozil kolo ob/za in pred kolesom, potem pa sem na vrh prišel v skupinici še 4-ih sotrpinov. Med njimi je bil tudi kar 32 let(!) starejši gospod, ki je na koncu dosegel le 1" slabši čas vzpona od mojega. Na vrhu imata punci cca.: 1' prednosti, kar je skoraj toliko, kot je znašal moj celoletni napredek! Po tej vročični 25 minutni torturi se edinkrat na celotni trasi za kakih 30" ustavim, saj moram dopolniti bidon z vodo, ki jo bom še krvavo potreboval v naslednji 70Km do cilja.

Na spustu se po začetnih zaprtih, počasnih in nevarnih ovinkih nato malo potrudim in ujamem tekmovalca pred menoj, kar se iskaže kot odlična poteza. Kolega se s konstantnim narekovanjem hitrosti nad 50Km/h predstavi kot močan kolesar, ki se ga splača držati. Po nekaj minutah naju ujame še večji "hrust", s katerim potem še naprej držita zelo visoko hitrost. Ko se poljanska dolina po cca.: 20Km poravna, šteje naša skupinica kakšnih 10 članov, ki nato bolj ali manj družno začenja lov na "ubežnike". Po celotni dolini jih naberemo le še nekaj, tako da do tretje selekcijske točke, katero predstavlja škofjeloški klan(č)ec pridemo v enaki zasedbi. Bližje Škofji Loki kot smo bili, bolj sem tudi sam sodeloval pri narekovanju tempa, kar mi je predvsem v klanec prišlo še kako prav, saj tako skupina vozi z mojo hitrostjo. Dolina se ni izneverila svojemu slovesu in nam je poslala tudi nekaj "vzgonskega" vetra, tako da so bile zaradi tega moje izmene še krajše. Vendar si pri tem nimam kaj očitati, saj sem sodeloval po svojih močeh(nekateri sploh niso), katerih pa sem moral vsakič malo tudi prihraniti, da po menjavi, skupine ne bi izgubil. Vseeno pa je bil že omenjeni škofjeloški "prelaz" tudi letos skoraj usoden. Le po zaslugi dobre pozicije v grupi(bil sem 3. v vrsti) sem uspel ohraniti stik z le-to, tudi ko smo prišli nazaj na ravnino. Žal "hrust", ki je naredil veliko delo na začetku drugega, težjega in odločilnega dela dirke, ni imel te sreče in je najbrž odpadel, saj ga kasneje nisem več videl.

Po tem je sicer še nekaj strmih-krajših oz. položnejših-daljših vzpončkov npr.: iz Zbilja v Smlednik, iz Smlednika v Hraše, most čez avtocesto v Vodicah in most čez avtocesto ter kalnček v Povodju, Brodski klanec in nazadnje še vzponček na Dunajski pred Črnuškim mostom, od katerih je lahko vsak usoden, vendar pa nikoli več nisem bil v resnih težavah. Tik pred klančkom v Povodju ujamemo veliko skupino pred seboj, katera vozi malo počasneje, kar je k temu še pripomoglo. Sedaj, le cca.: 15Km pred ciljem, smo ponovno združeni v skupino, ki je skupaj prišla pod Kladje. Vmes pa je preteklo več kot 60 Km!

Čez cca.: 20 minut se v precejšnji gneči pripeljemo v cilj, kjer končno dobim težko pričakovano hladno vodo, ki jo kar v litrih zlivam v in na sebe, saj sem bil zadnje 3/4 ure že strašansko žejen. Po dvigu spominske medalje, "ubijem" še porcijo špagetov ter pripadajoči ledeno mrzli Radler, nato pa se pripravim za spremljanje tekme slovenske nogometne reprezentance z Alžirijo.

Z doseženim časom, uvrstitvijo in celotnim dnem sem izredno zadovoljen, tako da si ga bom zaradi vseh omenjenih dogodkov, zapomnil še za dolgo, dolgo časa. Napredek v enem letu je znašal dobrih 4%, kar je glede na to da ne treniram samo kolesarjenja in da vzponom nisem posvečal posebne pozornosti, zelo dobro. Za naslednje leto napovedujem/želim čas pod 3h:40'. To bi pomenilo le 1.7% napredek, kar mislim da je v realnih okvirih. Voziti se bom moral z drugo kakovostno skupino. Bomo videli, nasvidenje 2011.


What-If analiza:


a) Lani bi z letošnjim bruto časom dosegel 197. namesto 285.
Razlika: 88 mest.
oz.
b) Letos bi z lanskim bruto časom dosegel 233. namesto 159.
Razlika: 74 mest.

Opomba: (Lani je bilo na dolgi preizkušnji 407 udeležencev več)




In še nekateri zanimivi rezultati :

Mesto
(bruto)
Naziv Skupni osebni čas Vzpon na Kladje Komentar
1. Primož Čerin 3h:30':44" 19':48" Zmagovalec, bravo!
35. Tadej Valjavec 3h:32':05" 18':25" (Bivši)Pofesionalni kolesar: http://www.tadejvaljavec.com/
48. Gregor Tekavec 3h:32':05" 18':25" Lanski zmagovalec
49. Gorazd Štangelj 3h:32':11" 20':10" (Bivši)Pofesionalni kolesar: Wikipedia-Gorazd Štangelj
87. Jure Švent 3h:40':00" 24':05" Kolega(sva se spoznala na štartu).
1. Tjaša Rutar 3h:40':11" 22':59" Zmagovalka, bravo!
966. Tomaž Pipan 4h:52':38" 40':18" Prijatelj, kljub težkim krčem prišel do cilja, bravo!

Ni komentarjev: