sobota, 15. maj 2010

30. Maraton treh src

Danes sem se, navkljub "grozljivim" napovedim vremenarjev, odpravil na jubilejni, tokrat že 30. Maraton treh src, ki se odvija na daljnem severo-vzhodu "mat'kurje" v Radencih. Ker zaradi lanske(!) poškodbe še vedno nisem pripravljen na (rizik) polmaraton(a), sem se odločil da nastopim na pol-polmaratonu oz. klasični 10-tki. Najstarejše in najbolj poznane množične slovenske tekaške prireditve, ki po vrhu praznuje še tako velik jubilej, namreč ne gre zamuditi.


Rezultat: z neto časom 40':39" sem se v absolutni razvrstitvi uvrstil na 36. mesto od 866(35. bruto) ter 26. mesto od 638(26. bruto) v kategoriji med moškimi! Nastopilo pa je še 600 žensk, ki pa me niso uspele ugnati :-).

Podrobnejši pregled (Garmin Connect):

(Podatki pri zadnjem odseku se lahko, zaradi dejansko pretečenega oz. napake pri merjenju, razlikujejo! Zadnji kilometer je bil po Garminu, Polarju ter tudi občutku cca. 150m daljši)
Kilometer Čas odseka Tempo(AVG) Skupni čas Pulz(AVG) Pulz(MAX)
3 11':33" 3':51"/Km 11':33" 165 171
6 12':22" 4':07"/Km 23':55" 169 173
9 11':59" 3':59"/Km 35':54" 168 170
10 4':43" 4':06"/Km 40':37" 172 174













Zaradi dokončanega (no, skoraj) avtocestnega križa in sobotno pomanjkanje gneče, tudi na delih kjer so zapore, se na dolgo pot odpravim okoli 7:10AM. Tokrat se na dogodivščino odpravljam sam, zato se pot kar rahlo vleče. Med vožno nestrpno pogledujem v nebo in se sprašujem ter upam da so se vremenoslovci ZOPET zmotili. Ko pridem na kraj dogodka, kjer je že precejšnja gneča, parkiram kar precej stran od prireditvenga prostora in le še komaj najdem prostor kamor lahko stisnem svojega jeklenega konjička.

Za Aljažem, ki je bil tam že dan prej in je bil še dovolj zgoden da je lahko parkiral v centru ravno pred gostinskim lokalom, se dobiva na ogrevanju. Pred tem si privoščim še hitro kavo in glej ga zlomka! Na novi vetrovki, ki sem jo dobil kot nagrado za 3 letno podaljšanje naročnine na revijo National Geographic in sem jo še dan poprej močno prehvalil, se mi zatakne zadrga na žepu v katerem imam denarnico! Pač Murphy, šanse so bile 50-50. Po nekaj minutnem nežnem pristopu se, zaradi pomanjkanja časa, odločim za bolj konkretno-direktnega in s pomočjo natakarja ter škarij, zadrgo razprem na silo. Toliko o novi in kvalitetni jakni :-).

Na štartu, ki je bil na sporedu ob 9:40AM [10 minut za (pol)maratonci], se prerineva v prve vrste, kjer pa se nahajajo tudi taki, ki tam nimajo kaj početi :-S. Zato je po poku štartne pištole prvih nekaj deset metrov potrebno odteči v slalomski tehniki, šele nato pa je možno preiti v "smukaško" prežo. Tokrat sem imel nekaj težav tudi z Garminom, ki ni pravočasno našel dovolj(potrebuje vsaj 4) signalov satelitov za uspešno sledenje, čeprav sem ga prižgal več kot 10 minut pred štartom! Iz tega razloga se sled(track) prične šele malo pred drugim kilometrom, nameto tam kjer ga je sicer tudi konec, saj sta tako štart kot cilj na istem mestu. Vseeno sem, ko sem na oznaki za 2. kilometer stisnil tipko LAP in tako določil da se od tu naprej šteje nov kilometer, uspel pridobiti relevantne podatke.

Začnem zelo hitro tako da povprečni tempo do 3. kilometra znaša okoli 3':51"/Km, kljub temu pa imam na vmesnem času, ki je bil le malo pred to točko, že skoraj 1 minuto(!) zaostanka za prvo skupino, v kateri je tudi Aljaž. Fantje tečejo okoli 20"/Km hitreje, torej tempo cca.: 3':30"/Km oz. še hitreje [končni povprečni tempo zmagovalca je cca.: 3':25"/Km].


Kmalu po vmesnem času na obratu in oznaki za 3. kilometer pot zavije desno ter nam tako z vetrom v hrbet priskrbi malo pomoči. Dober kilometer trase tako poteka po makedamu oz. gozdni poti, nato pa pridemo nazaj na asfalt, kjer zavijemo levo oz. ven iz ugodne smeri. Veter je dokaj močan zato je zavetrje kar vpliven dejavnik glede hitrosti oz. porabe moči pri vzdrževanju le te. Tega se zavedam in zato poskušam čim bolj izkoriščati sotekmovalce za "živi ščit". V ta namen je služil predvsem kar krepak član tekaškega foruma, ki je imel na majici napis ObiWanKenobi, zato mi ga ni bilo nič žal :-) [hvala, in: "May the Force be with you!"].

V 4. kilometru se začne trasa tudi malce dvigovati, tako da hitrost temu primerno pada in drugo triado zato odtečem najpočasneje oz. v povprečnem tempu 4':07"/Km. Pri tem pa ugotavljam da napram konkurentom pridobivam predvsem na delih ko trasa visi na pravo stran, torej navzdol, to pa pripisujem boljši tehniki teka. Seveda mi take misli pomagajo tudi pri vzdrževaju visoke motivacije, ki je za delovanje na zgornji meji zmožnosti srčne črpalke zelo potrebna, a vedno težko dosegljiva. Glede na to da noge niso bile popolnoma sveže (tekma nima prioritete št. 1, ampak služi bolj kot trening tekma), sem s povprečnim pulzom 167(169 brez začetka) udarcev/minuto kar zadovoljen.

Tudi 7. kilometer nam še postreže z občutnim povečanjem višinske razlike, vendar pa se nam nato, po le nekaj 100m, tudi hitro odkupi z obratno lastnostjo. To je še zadnji odsek, ki ima na začetku podatka o tempu številko 4, kasneje sem le to ponovno spremenil nazaj v 3 :-D. Skupaj z naslednjima dvema tako tvori 3. trojko v kateri sem v povprečju dosegel moj ciljni tempo za celotno razdaljo, to je 4':00"/Km.

V zaključku tekme, le kakšna 2 kilometra pred ciljem, naju z Jedi-jem dohiti in prehiti še en tekmovalec, katerega izkoristim za še zadnji pospešek proti cilju. Ko prileti mimo se mu na hrbet prilepim tako na tesno, da ga s kolenom zadanem v supergo zadnje noge in ga skoraj spotaknem. Za neprevidnost se mu takoj opravičim in oba nemoteno nadaljujeva s podaljšanim šprintom. Slab kilometer pred ciljem mu ne morem več slediti tako da do cilja naberem zaostanek 11 sekund. Kljub temu sem tudi z zaključkom zadovoljen, saj vem da sem dal vse od sebe, poleg tega pa sem v direktnem četveroboju na stezi, osvojil solidno tretje mesto [ ObiWanKenobi-ju je zmanjkalo malo Sile :-)].



Manjšo senco dvoma na uspešno izpolnitev cilja oz. tihe želje (tek v tempu 4':00"/Km na 10Km) sicer meče upoštevanje daljše razdalje (potreboval bi točno 162m več) od uradne, ki naj bi bila natančno 10Km [uradni povprečni tempo je tako 4':04"/Km]. Konec koncev pa so to le malenkosti in le še dodaten izziv da naslednjič postavim rezultat, ki ne bo dopuščal niti kančka dvoma :D.






In še rezultati nekaterih ostalih:

Mesto(bruto) Naziv Skupni osebni čas Komentar
1. Čaušević Sadet 34':25" Zmagovalec. Bravo!
8. Aljaž Pudgar 36':03" Triatlonec: http://www.triatlonklub-lj.si
1. Race Petra 42':19" Zmagovalka. Bravo!
7. Ana Drev 45':38" Profesionalna smučarka

Ni komentarjev: